CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, January 26, 2009

Relaks Jap


Tika ni saya di mansurah... bukan atas urusan rasmi,tetapi urusan peribadi.Membeli sedikit 'hagah'untuk di bawa pulang ke Malaysia.Bila teringat tentang 'hagah',saya tergelak kecil bila teringat 2 benda yang dipesan oleh ibu saya.Pertama air sungai nil dan kedua benih tanaman untuk ditanam di Malaysia.Ibu saya memang tidak boleh dipisahkan dengan tumbuh-tumbuhan.Dunia dia memang dengan alam sekitar.Apa benda yang tak ditanamnya,dari buah-buahan ,bunga hinggalah ke ulam-ulaman.Begitulah dunianya.Membesar dengan sawah bendang,kebun dan bukit.Tak hairanlah saya amat menggemari makanan kampung.Jantung Pisang rebus dengan Kuah Kerabu,Gulai Pisang Ikan Masin,Pucuk Paku,Sambal Petai.Free,berkhasiat dan selamat.Tiada bahan pengawet.

Ternyata lebih kurang sebulan setengah lagi saya akan menghirup udara bumi anbiya' ni.Terasa sedih untuk meninggalkan bumi ini.Tempat yang banyak mengajar saya erti sabar dan redha.Di sini saya kenal PMRAM,dari AJK biasa hingga menjadi pimpinan teratas.Di sini saya kenal erti perjuangan,Di sini saya kenal erti kejujuran.Di sini juga saya dapat merapatkan hubungan saya dengan saudara mara saya yang kurang rapat sebelum ni.Hubungan saya dengan saudara dari Mekah pun makin erat.Begitu juga dengan anak-anak P.Long dan P.Ngah.(dua pupu saya)

Rutin harian saya akan kembali sibuk awal febuari ini.Pertama saya mesti menyiapkan pengeditan etika pmram,kedua survey kutaib kat ma'rad,ketiga settelkan kerja2 unit.Bahang kesibukan akan kembali terasa.Masing-masing akan menyiapkan baki tugasan sebelum tirai muktamar dibuka dan kamiakan turun secara rasminya.Minggu depan saya akan ke Sinai buat kali kedua.Kali terakhir saya berehlah sebelum turun dari takhta,Muktamar tahun ni mencatat sejarah bila semua 30 orang BP dan HEWI hadir dalam muktamar.Cukup2.Ahli x boleh bising dah kenapa BP atau HEWI balik awal sebelum muktamar.Moga muktamar tahun ni dapat berjalan dengan lancar dan sempurna.


InsyaAllah memori 4 tahun di sini saya akan kenang sampai bila-bila.

0 comments: